کارافرینی و موفقیت mehdi omidi

شاخصه های یک ایده مناسب

 

کمتر کسی را می توان یافت که کم یا زیاد به فیلمهای سینمایی و مجموعه های تلويزیونی علاقه مند نباشد و بسیاری اوقات فکر یا ایده ای در سر نداشته باشد که آرزو کند کاش بر اساس آن فیلمی ساخته می شد.

ممکن است با دیدن صحنه ای از یک تصادف، گفتگویي پرحرارت، غروب آفتاب، دزدی در حال فرار یا حرکت ماشینی و یا گاهی با داشتن حسی عجیب به يك امر، فکری در ذهن شما شکل گیرد. این فکر که اگر می شد این صحنه یا تجربه را به داستان يا فیلم تبدیل کرد، عجب فیلم جذابی می شد. هرگز فراموش نکنید این می تواند شروعی برای نوشتن یک ایده باشد.

نویسنده از کجا شروع می کند؟



ادامه مطلب ...


           

 تستی برای تعیین خلاقیت فرد

هیچ راهی برای تقویت مستقیم خلاقیت وجود ندارد! تنها می‌توان از طریق فرایند‌های مربوط به نحوه تصمیم‌گیری و عبور از مراحل حل یک مسئله، میزان خلاقیت یک‌نفر را مشخص کرد. در این تست هم مشخص می‌شود که شما چگونه این مراحل گوناگون را در ذهنتان مدیریت می‌کنید؛ یعنی سوال‌های مختلفی در زمینه مرحله درک صورت مسئله،‌ مرحله ارائه پیشنهادها، مرحله تصمیم‌گیری، مرحله اجرا و… وجود دارد که توانایی شما را در این زمینه محک می‌زند.

 این تست همان آزمون سنجش تورنس، یکی از معتبرترین آزمونهای روانشناسی در زمینه سنجش خلاقیت است. البته این آزمون، خطاهایی هم دارد ولی در حال حاضر یکی از مشهورترین تست‌هایی است که می‌توانید با آن به شناخت دقیق‌تری از خود برسید. خلاقیت های خودتان را بسنجید و شاید هم بتوانبد بفهمید می توانید فردی مانند استیو جابز باشید یا خیر؟

 پرسشنامه‌ای را که در پیش رو دارید حاوی ۶۰ سؤال است که هر سؤال مشتمل بر سه گزینه یا پاسخ می‌باشد. شما باید هر سؤال را به دقت بخوانید و گزینه مورد نظر خود را مشخص و نزد خودتان یادداشت کنید. مطمئن باشید هرقدر با خود صادق‌تر باشید، نتیجه تست‌تان دقیق‌تر خواهد بود …



ادامه مطلب ...


مقابله با تنبلی

آیاتا حالا اتفاق افتاده ، چند تا ایده و فکر بکر داشته‌اید که به خاطر بی‌حوصلگی‌تان به دست فراموشی سپرده شده‌اند و  فرصت نکرده‌اند به عمل تبدیل شوند؟

در دنیای اسرارآمیزی که هر روز همه چیز در حال حرکت و تغییر و تحول است، به نظر می‌رسد ما آدم‌ها شاگرد اول‌های کلاس تنبلی باشیم. هر چقدر هم که بگویید کارتان سخت است و بهتر از نسل‌های قبل کار می‌کنید اما واقعیت این است  که تنبلی و میل به سکون در این دوره بیشتر از دوره‌های قبل گریبان آدم‌ها را گرفته است.



ادامه مطلب ...


           

نشانه‌های یک فرد خلاق

 

 

 

امروزه بازار خلاقیت خیلی گرم است و افراد زیادی پیدا می‌شوند که ادعای خلاقیت دارند ولی آیا همه آنها طبق ادعایی که می‌کنند خلاق هستند؟

از کجا بفهمیم چه کسی خلاق است؟ نشانه‌های یک فرد خلاق چیست؟ اگر بخواهیم خلاق باشیم چگونه باید باشیم؟

از دیدگاهی، نخستین گام‌ها برای شناخت نحوه بازیابی خلاقیت، شناسایی خصوصیات افراد خلاق و درک چگونگی زندگی آنها می‌تواند باشد. بدین صورت که با دریافت این شناخت،



ادامه مطلب ...


           

 

چگونه خلاقيت خفته را بيدار سازيم؟


نگاهي به ضرورت نوآوري و شكوفايي در علوم



با علم و اعتقاد به آنچه در پي مي آيد، با عمل به آنها و با مداومت در انجام، هر انساني حتي با نازل ترين درجه خلاقيت، قادر است جرقه مقدس را شعله ور ساخته وخلاقيت خفته را پيدا سازد.

 



ادامه مطلب ...


چگونه خلاقيت خفته را بيدار سازيم؟


نگاهي به ضرورت نوآوري و شكوفايي در علوم



با علم و اعتقاد به آنچه در پي مي آيد، با عمل به آنها و با مداومت در انجام، هر انساني حتي با نازل ترين درجه خلاقيت، قادر است جرقه مقدس را شعله ور ساخته وخلاقيت خفته را پيدا سازد.



ادامه مطلب ...


 

 راهنمایی ثبت اختراعات

شاید برای بعضی از شما هم ایده ثبت اختراع مهم بوده باشه .به هر حال به خاطر راهنمایی در مراحل ثبت اختراع این مطلب به حضور علاقمندان تقدیم میشود:


  1- براي ثبت اختراع به كجا مراجعه كنيم؟

براي ثبت اختراع بايد به اداره كل ثبت شركتها و مالكيت صنعتي واقع در تهران، خيابان ميرداماد، تقاطع بزرگراه مدرس- ميرداماد، مراجعه شود.

 
2-  آيا به جز تهران ثبت اختراع در جاي ديگري صورت مي‌گيرد؟



ادامه مطلب ...


           

ریسک پذیری ترک شغل فعلی و آغاز کسب وکار خودتان

 

 

شما از شغلتان متنفرید! ما همگی در این وضعیت بوده ایم. شما نیمی از روزتان را به خیال پردازی درباره شروع کسب وکار خودتان می گذرانید، اما اجازه دهید تا با آن روبه رو شوید. این کار یک جهش بزرگ در زندگی شما است و خبر خوب این است که این کار قابل انجام است.

 

 

ما با پنج نفر از کسانی که مانند شما از شغلشان متنفر بودند و آن را رها کردند تا کسب وکار خودشان را شروع کنند درباره چگونگی انجام این کار و اینکه چه پیشنهادهایی برای شما دارند، صحبت کرده ایم.



ادامه مطلب ...


تقدیر راباتدبیر تغییر دهیم

 


چرا هیچ وقت پول نداریم؟!


حتما شما هم بارها و بارها اين سوال را از خود پرسيده‌ايد كه چرا با وجود بالاتر رفتن رتبه كاري‌تان و بيشتر شدن درآمدتان هنوز زندگي‌تان مثل قبل مي‌گذرد يا با وجود اين‌كه در كنار شغل اصلي‌تان يك كار پاره وقت هم داريد، باز هم نيمه‌ ماه بي‌پول مي‌شويد و براي پرداخت اقساط‌تان هم مشكل داريد.

 



ادامه مطلب ...


گفتگو با محسن پهلوان آفریننده برند پدیده شاندیز

پدیده شاندیز چگونه برند شد؟

شاید تا الان نام «محسن پهلوان» را نشنیده باشید؛ اما قطعا كارهایی كه او كرده، شما را به تحسین واداشته است! او كه پیش از این دركار ساخت و ساز بوده، درسال‌های گذشته با راه‌اندازی رستوران‌های زنجیره‌ای «شاندیز» درایران، امارات و افغانستان سروصدای زیادی راه انداخته. آخرین رستوران او «پدیده شاندیز» نام دارد كه در 6 ماه ابتدایی سال 88 با مانور تبلیغاتی روی همزمانی تولد امام رضا(ع) با روز 8/8/88، تیزرهای تلویزیونی گوناگونی را در صداوسیما روی آنتن فرستاد. او در گفت‌و‌گویی با ایده‌آل، از ایده‌هایش حرف می‌زند و از این‌كه چطور دست به هركاری زده، اتفاقی ویژه در همان حوزه به حساب آمده.



ادامه مطلب ...


چگونه بر ترس و اضطراب شروع تجارت غلبه کنیم ؟
 
 
 
 
 

می خواهم تجارتی را شروع کنم اما .....
آیا این جمله شما را توصیف می کند ؟
چه عاملی شما را از عقب برگشتن جلوگیری می کند ؟
وقتی که از اکثر افراد می پرسیم که چرا اقدام به شروع یک تجارت نمی کنند آنها با عبارتهای مختلفی که در یک جمله خلاصه می شود می گویند:
از شکست می ترسم ..
می ترسم از وضعیت کنونی که دارم پایین بیایم.



ادامه مطلب ...


 

چگونه کسب و کار خود را آغاز کنیم؟

 اگر در فکر آغاز کسب و کار خود هستیداحتمالا نمی دانید چگونه باید این کار را انجام دهید؟ یا مردد هستید که آیا این کار را انجام دهم یا خیر. در این مقاله می خواهم شما را با تجربه خود در این زمینه آشنا کنم.

همچنین آنچه در این مقاله می خوانید تمام جزئیات کار را به شما نخواهد گفت چون هر پروژه ای فوت و فن خود را دارد. اما سعی دارم مراحل بنیادی برای به ثمر رساندن یک پروژه موفق را با شما در میان بگذارم.

 

 

 



ادامه مطلب ...


کسب و کار های کوچک در کارآفرینی

به منظور تحلیل آماری و با قاعده در خصوص کسب و کار کوچک ، باید گفت که این مقوله دارای قوانین اجرایی تجاری است. هر صنعتی بر اساس درآمد و میزان استخدام سالانه ، اندازه استانداردی را برای خود تعریف می کند.

● تعریف کسب و کار کوچک

به منظور تحلیل آماری و با قاعده در خصوص کسب و کار کوچک ، باید گفت که این مقوله دارای قوانین اجرایی تجاری است. هر صنعتی بر اساس درآمد و میزان استخدام سالانه ، اندازه استانداردی را برای خود تعریف می کند.


 



ادامه مطلب ...


براي کارآفرين شدن هيچ ايده اي لازم نيست


    

مي خواهيد شرکتي تاسيس کنيد؛ اما ايده نداريد؟ خوب، ما محلي براي پرورش ايده ها سراغ داريم. اسم اين محل را به خاطر داشته باشيد: «کارگاه ريخته گري ايده ها».
    
    

اما اين کارگاه ريخته گري ايده ها چيست؟



ادامه مطلب ...


 انواع کارآفرینی

 

اقتصاد جهانی در شرف تحول و ایجاد تغییرات ژرف و اساسی است، که باطبع سازمان ها و صنایع تولیدی و خدماتی از این امر مستثنی نیستند. لذا توجه به مباحث مرتبط به کارآفرینی در دنیای امروز، توجه ویژه ای را به خود جلب کرده است. شرایط محیطی و قواعد بازی رقابت به حدی پویا و نامطمئن هستند که سازمانها دیگر نمی توانند با تغییرات روبنایی بقای بلند مدت خود را تضمین کنند. آنها باید شرایطی را ایجاد کنند تا همه کارکنان روحیه کارآفرینانه پیدا کنند و بتوانند به راحتی، مستمر و به طور فردی یا گروهی  فعالیتهای کارآفرینانه خود را به اجرا در آورند. این مهم مستلزم پیاده سازی پدیده ای مهم تحت عنوان کارآفرینی سازمانی است.




ادامه مطلب ...


           

48 قانون قدرت

درکشاکش خیر و شر، نیکی و بدی، نور و ظلمت، همیشه "قدرت" تنها یک وسیله بوده است. این وسیله همانند تمامی وسائلی از این دست نظیر علم، تکنولوژی و ... می تواند در هر یک از این دو مسیر مورد استفاده و یا سوء استفاده قرار بگیرد. افزون بر این، قدرت و مراکز و شیوۀ توزیع آن در سازمان، همیشه از مباحث جذاب سازمان و مدیریت بوده است.

مقصود از ترجمه و انتشار این مطلب، تلاشی است تا تاکتیکهای مورد استفادۀ بهره جویان از "قدرت" را مورد کنکاش قرار دهد و لذا فاقد هر گونه موضعگیری از منظر ارزشی به موضوع قدرت است.

کتاب 48 قانون قدرت در سال 1998 توسط رابرت گرین و یوست الفرز به چاپ رسید. این کتاب دارای اِلِمانهای شماتیک مشترکی با کتاب The Prince نیکولو ماکیاولی است و با مقالۀ کلاسیک سان زو تحت عنوان The Art of War قابل مقایسه می باشد.

قانون اول: هرگز قدرت مافوق تان را انکار نکنید ...



ادامه مطلب ...


           

ده توصیه آلبرت انیشتین در مورد موفقیت


1. کنجکاوی را دنبال کنید

“من هیچ استعداد خاصی ندارم .فقط عاشق کنجکاوی هستم “

چگونه کنجکاوی خودتان را تحریک می کنید ؟ من کنجکاو هستم. مثلا پیدا کردن علت اینکه چگونه یک شخص موفق است و شخص دیگری شکست می خورد .به همین دلیل است که من سال ها وقت صرف مطالعه موفقیت کرده ام . شما بیشتر در چه مورد کنجکاو هستید ؟

پیگیری کنجکاوی شما رازی است برای رسیدن به موفقیت.


۲ .پشتکار گرانبها است


 



ادامه مطلب ...


اصلیترین راز موفقیت را بدانید!

در قلب هر پیشرفت و موفقیت دشواری از رسیدن به خط پایان در مسابقه ماراتن تا
دستیابی به بالا‌ترین رده شغلی تا رسیدن به تناسب‌اندام و حفظ آن یک فرایند مغزی دخیل
 
است که به آن می‌گویند؛ شهامت.

در قلب هر پیشرفت و موفقیت دشواری از رسیدن به خط پایان در مسابقه ماراتن تا دستیابی به

بالا‌ترین رده شغلی تا رسیدن به تناسب‌اندام و حفظ آن یک فرایند مغزی دخیل است که به آن

می‌گویند؛ شهامت. ما در اینجا با بررسی تحقیقات مختلف و درج نظر متخصصان به شما می‌گوییم

که چطور توانایی خود را برای موفق‌شدن افزایش داده و به هر آنچه در زندگی آرزو دارید، دست

یابید.



ادامه مطلب ...


رازهای موفقیت

روز اول
از كارهايي كه ناچاري انجام دهي لذت ببـــر.
نق زدن تنها تو را خسته تر مي كند و نمي گذارد كار را درست انجام دهي.
اما اگر با موفقيت مانند يك دوست رفتار كني.
مثل سگ همه جا به دنبالت خــــــواهد بود.


روز دوم
سعي كن كارهايت را از صميم قلب انجام دهي.
نه به صرف اين كه ناچاري انجام دهي.
بايد به كارت ايمان داشته باشي.
يك جريان آب ضعيف ، تنها نيمي از باغچه را آبياري مي كند



ادامه مطلب ...


           

موفقیت یعنی...

موفقیت یعنی از مخروبه شکست،
کاخ پیروزی ساختن.

موفقیت یعنی از ناممکن ها،
ممکن ساختن.

موفقیت یعنی همیشه جانب حق را نگاه
داشتن.

موفقیت یعنی با ارامش زیستن.

موفقیت یعنی ناکامی ها را جدی
نگرفتن.



ادامه مطلب ...


           
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید...امیدوارم که مطالب واسه شما مفید واقع شن
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کارافرینی و موفقیت و آدرس karafariini.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 59
بازدید دیروز : 65
بازدید هفته : 273
بازدید ماه : 264
بازدید کل : 23064
تعداد مطالب : 311
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


سخنان بزرگان



Add me to yahoo




فیلتر شکن








http://www.IraniTopSite.com , ايرانی تاپ سايت
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس




 
 
 
PageRank