کارافرینی و موفقیت mehdi omidi

راه ساده را انتخاب نکنید: درسی از تاریخ ...

 

 


تاریخ و وقایع تاریخی می توانند درسهای زیادی را به ما بدهند. در طی تاریخ افراد تصمیمات خوب و بدی را گرفته اند و ما با مرور تاریخ شاهد عواقب تصمیمات این افراد بوده ایم. عواقبی که علاوه بر خودشان، گریبان دیگر افراد را نیز گرفته است. هر کدام از وقایع خوب یا بد می تواند برای ما درس عبرتی باشد تا در رفتار خودمان تجدید نظر کنیم.
شاید سرنوشت الکساندر سوروس امپراطور رم در سالهای ۲۰۵ تا ۲۳۵ میلادی نیز برایتان جالب باشد. زیرا ترور وی یکی از مهمترین علل بحران در قرن سوم میلادی بود. آنگونه که از شواهد ماجرا بر می آید، وی توسط ارتش خودش ترور شد! اما چگونه؟ چطور ممکن است یک امپراطور توسط افرادی که با وی هم قسم هستند کشته شود؟ پاسخ کوتاه این است که وی راه ساده ای را برگزید که چندان به مذاق ارتش وی خوش نیامد.



ادامه مطلب ...


⦁    
نکات مدیریتی؛ 10 خطای رایج در تصمیم‌گیری

 

 


تصمیم‌گیری فرآیندی ذهنی است که منجر به انتخاب یکی از گزینه‌های مختلف موجود می‌شود. ما همواره در حال تصمیم‌گیری هستیم و معمولا بسته به روشمان در تصمیم‌گیری – منطقی یا احساسی یا هر دو- اولویت‌ها و ارجحیت‌های چندگانه‌ای داریم. محققان به شرح طیف وسیعی از روش‌هایی که ما برای تصمیم‌گیری به کار می‌بریم، پرداخته اند که بسته به درجه منطقی بودن یا احساسی بودن فرآیند تصمیم‌گیری ما تفاوت دارند.

مطمئنا منطق، ما را برای تصمیم‌گیری درباره اینکه چه چیزی انجام دهیم، یاری می‌کند. ما تمایل داریم تا فکر کنیم که بیشتر اوقات تصمیماتی منطقی می‌گیریم، اما بسیار مهم است که بدانیم شرایطی وجود دارند که در آنها سوگیری‌های شناختی و احساسی، ممکن است در فرآیند تصمیم‌گیری ما نقش ایفا کنند و سبب به وجود آمدن اشتباهاتی در تصمیمات ما شوند.
سو‌گیری شناختی (Cognitive Bias) یک عبارت کلی برای بیان بسیاری از اثرات مشاهده گر در ذهن انسان است، برخی از این اثرات می‌توانند منجر به انحرافات ادراکی، قضاوت نادقیق یا تفسیر غیرمنطقی شوند. از طرف دیگر، سو‌گیری احساسی (Emotional Bias) انحراف در تصمیم‌گیری به واسطه فاکتورهای احساسی می‌باشد.

 



ادامه مطلب ...


به سمت موفقیت بروید

 

 


موفقیت به افراد برگزیده تعلق ندارد؛ موفقیت متعلق به شماست، اگر بخواهید به دنبال آن بروید.موفقیت را هیچ جا پخش نمی کنند، شما باید آن را بدست آورید، ولی نه با زور. اگر از درون فرد موفقی شوید می توانید موفقیت را بدست آورید.
کلیدهای موفقیت که زندگی انسان را تغییر می دهند عبارتند از:
جرأت انجام کار را داشته باشید: کسی به بعیدترین نقطه می رسد که می خواهد کاری را انجام دهد و جرأت انجامش را دارد. قایق اطمینان از ساحل دور نمی شود.
آیا جرأت انجام کارهای غیرممکن را دارید؟ هیچ وقت نباید در زندگیتان زمانی باشد که شما سعی بر انجام غیرممکن نداشته باشید. غیرممکن ها هستند که شما را پرورش می دهند و به شما آن چیزی را نشان می دهند که باید به آن تبدیل شوید.


 



ادامه مطلب ...


ﺑﺮاي ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ در ﻛﺎر روي ﻫﻴﭻ  ﻛﺲ ﺟﺰ ﺧﻮدﺗﺎن

ﺣﺴﺎب ﻧﻜﻨﻴﺪ

 

 


ﻛﺎر ﻳﻜﻲ از ﺑﺨﺶ ﻫﺎي ﻣﻬﻢ زﻧﺪﮔﻲ اﺳﺖ .اﻣﺎ ﺑﺎ وﺟﻮد اﻳﻦ اﻫﻤﻴﺖ ﺑﺎﻻ، ﺑﺴﻴﺎري از ﻣﺎ وﻗﺖ ﻛﻤﻲ را ﺑﻪ اﻧﺪﻳﺸﻴﺪن درﺑﺎره ي
ﺧﻮاﺳﺘﻪ ﻫﺎﻳﻤﺎن از ﻛﺎر، ﺻﺮف ﻣﻲ ﻛﻨﻴﻢ و اﻏﻠﺐ ﺑﻪ ﺟﻬﺖ ﻛﻤﺒﻮد ﻛﺎر و ﺑﺎﻻ ﺑﻮدن ﺑﻴﻜﺎري و ﻫﻤﭽ ﻨﻴﻦ ﻣﺸﻜﻼت اﻗﺘﺼﺎدي، ﺑﺪون
ﻓﻜﺮ ﻛﺮدن ﺷﺮوع ﺑﻪ اﻧﺠﺎم ﻛﺎر ﭘﻴﺸﻨﻬﺎدي ﻣﻲ ﻛﻨﻴﻢ و ﻧﺎﮔﻬﺎن ﻣﻲ ﺑﻴﻨﻴﻢ دوره ﻛﺎري ﺑﻪ اﺗﻤﺎم رﺳﻴﺪه و ﺑﺴﻴﺎري از آرزوﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ
در ذﻫﻦ ﻣﻲ  ﭘﺮوراﻧﺪﻳﻢ، ﺗﺤﻘﻖ ﭘﻴﺪا ﻧﻜﺮده و



ادامه مطلب ...


ﺑﻜﺎرﮔﻴﺮي ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎﻳﻲ ﺑﺮاي ﻳﻚ ﻣﺪﻳﺮ ﻣﻮﻓﻖ 

 

 


در اﻧﺠﺎم ﻛﺎرﻫﺎ روي ﺷﻴﻮه 1 اي ﺧﺎص ﺗﺄﻛﻴﺪ ﻧﻜﻨﻴﺪ .ﺷﺎﻳﺪ ﻛﺴﻲ ﺑﺘﻮاﻧﺪ از ﻣﺴﻴﺮ ﻛﻮﺗﺎه ﺗﺮ و ﺑﻬﺘﺮي ﺷﻤﺎ را ﺑﻪ ﻣﻘﺼﺪ ﺑﺮﺳﺎﻧﺪ .   -ﺗﻮﺟﻪ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ داﻧﺶ و ﺗﺠﺮﺑﻪ، ﻫﻴﭻ ﻛﺪام ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎﻳﻲ رﻫﮕﺸﺎ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ، ﻣﺜﻞ اﻛﺴﻴﮋن و ﻫﻴﺪروژن ﻛﻪ از ﺗﺮﻛﻴﺐ ﻣﻌﻴﻨﻲ 2 از آﻧﻬﺎ ﻫﻮاي ﺗﻨﻔﺲ ﻣﺎ ﺗﺄﻣﻴﻦ ﻣﻲ ﺷﻮد، ﻣﻲ ﺗﻮان ﺑﺎ آﻣﻴﺨﺘﻦ داﻧﺶ و ﺗﺠﺮﺑﻪ، راﻫﻜﺎرﻫﺎي ﺣﻴﺎﺗﻲ و اﺳﺘﺜﻨﺎﻳﻲ ﺧﻠﻖ ﻛﺮد .



ادامه مطلب ...


4امپراتوركارآفريني

 

 

حالا سوال من از شما اين است كه آيا روياهاي خود را يك به يك دنبال كرده‌ايد؟ كداميك از روياهايتان از همه مهم‌تر و بزرگ‌تر است؟ آيا روياها و بلندپروازي‌هاي خود را به درستي مي‌شناسيد؟ اگر چنين نيست، بررسي كنيد و ببينيد غريزه كارآفريني درون شما از چه زماني به خواب رفته يا به چرت زدن افتاده است؟ اما پيش از آنكه پاسخ سوال مرا بدهيد بهتر است سري به دوران تحصيل در مدرسه بزنيم.



ادامه مطلب ...


           

5نکته برای موفقیت شغلی که در هیچ مدرسه ای

یادتان نداده ‌اند

 


شاید اگر بخواهیم به مهمترین مهارت موفقیت در کار اشاره کنیم، غلبه بر احساسات و خصوصیات و عادات اخلاقی منفی باشد. اما مهارت‌های دیگری نیز هست که با یادگیری آن می‌توانید به موفقیت‌های قابل‌توجه‌تری در زندگی شغلی خود دست پیدا کنید. در زیر به 5 مورد از مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:

1. برای انجام کارها کمک بگیرید

یاد گرفتن مرز ظریف بین هدایت کردن و محول کردن کارها یکی از سخت‌ترین مهارت‌هاست. میل طبیعی بسیاری از ما این است که می‌خواهیم همه کارها را خودمان انجام دهیم که مطمئناً غیرممکن است.

باید مدام خودتان را چک کنید. مطمئناً خیلی از ایدآل دور هستید. وقتی از چند نفر دیگر در کارتان کمک می‌گیرید، موفقیت بیشتری در انتظارتان خواهد بود



ادامه مطلب ...


اﺻﻮل اﺳﺎﺳﻲ ﻧﻮﺷﺘﻦ   ﻃﺮح ﺷﻐﻠﻲ

 

 

آﻧﭽﻪ در زﻳﺮ ﻣﻲ ﺧﻮاﻧﻴﺪ، اﺻﻮل اﺳﺎﺳﻲ ﻧﻮﺷﺘﻦ  ﻃﺮح ﺷﻐﻠﻲ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ .
ﻃﺮﺣﻬﺎي ﺷﻐﻠﻲ ﻣﺜﻞ ﻫﻢ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ، ﭼﺮا ﻛﻪ ﻛﺴﺐ و ﻛﺎرﻫﺎ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻓﺮق ﻣﻲ -1 ﻛﻨﻨﺪ و ﻫﺮ ﻛﺴﺐ و ﻛﺎري، ﻃﺮح ﺷﻐﻠﻲ ﻣﺮﺑﻮط و ﻣﺨﺘﺺ ﺧﻮد را ﻣﻲ ﺧﻮاﻫﺪ .
ﻣﻌﺪن ﻃﻼ ﻧﻴﺎز  ﺑﻪ ﻳﻚ ﻃﺮح ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﻧﺪارد، ﭼﺮا ﻛ ﻪ ﻣﻲ داﻧﻴﻢ ﻃﻼ ﺑﻪ راﺣﺘﻲ ﻓﺮوﺧﺘﻪ ﻣ ﻲ ﺷﻮد .اﻣﺎ در دﻳﮕﺮ ﻛﺴﺐ و ﻛﺎرﻫﺎ ﻧﻈﻴﺮ ﻋﻄﺮﻳﺎت، ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ، ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ و ﺣﻴﺎﺗﻴﺘﺮﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﻃﺮح ﺷﻐﻠﻲ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ .



ادامه مطلب ...


ﻫﺪف از ﺗﻬﻴﻪ ﻳﻚ ﻃﺮح ﺷﻐﻠﻲ

 

  ﻃﺮح ﺷﻐﻠﻲ ﺧﻼﺻﻪ اي اﺳﺖ ﻣﻜﺘﻮب از اﻫﺪاﻓﻲ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ در ﺳﺎﻳﻪ ي ﺷﻐﻞ و ﻛﺴﺐ وﻛﺎرﺗﺎن ﺑﻪ دﻧﺒﺎل آن ﻫﺴﺘﻴﺪ ، ﺑﺎ اﻳﻦ ﻃﺮح ﺷﻤﺎ ﻧﺤﻮه ي ﺳﺎزﻣﺎن دﻫﻲ ﻣﻨﺎﺑﻌﻲ ﻛﻪ ﺑﺮاي ﻧﻴﻞ ﺑﻪ اﻫﺪاف ﺷﻐﻠﻴﺘﺎن ﻧﻴﺎز دارﻳﺪ ، ﻣﺸﺨﺺ ﻣﻲ ﻛﻨﻴﺪ .اﻳﻦ ﻃﺮح ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻟﻪ ي ﻧﻘﺸﻪ ي راﻫﻨﻤﺎي ﺷﻤﺎدر اﻧﺠﺎم ﻣﺮاﺣﻞ ﺷﻐﻠﻲ و اﺑﺰاري ﺟﻬﺖ ﺳﻨﺠﺶ ﻣﻴﺰان ﭘﻴﺸﺮﻓـﺖ ﺗﺎن در ﻃـﻮل ﻣﺴﻴـﺮ ﻣﺤﺴـﻮب ﻣﻲ ﺷﻮد .
-ﻃﺮح ﺷﻐﻠﻲ ﻣﻴﺰان ﭘﻮل و ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ اي ﻛﻪ ﻗﺮار اﺳﺖ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬار ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻛﻨﺪ را ﻣﺸﺨﺺ ﻣﻲ ﻧﻤﺎﻳﺪ

ﺑﺮداﺷﺖ ﻫﺎي اوﻟﻴﻪ از ﻃﺮح ﺷﻤﺎ ﺑﺴﻴﺎر اﻫﻤﻴﺖ دارﻧﺪ  .ﺑﺮاي اﻳﻦ ﻛﻪ ﻳﻚ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬار ﻳﺎ وام دﻫﻨﺪ ه ﺑﻪ ارزﻳﺎﺑﻲ ﻃﺮح ﺷﻤﺎ و ﺑﺮرﺳﻲ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﻫﺎي ﻛﺎري ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻳﻚ ﻣﺪﻳﺮ ﺗﺠﺎري ﺗﺮﻏﻴﺐ ﺷﻮد ، ﺿﺮوري اﺳﺖ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﻃﺮﺣﻲ ﺳﺎزﻣﺎن ﻳﺎﻓﺘﻪ ﺗﻬﻴﻪ ﻛﻨﻴﺪ .

 



ادامه مطلب ...


چرا تامين مالي براي كسب‌و‌كار‌هاي كوچك دشوار است؟

 


 چکيده: شركت‌هاي كوچك به دنبال دستيابي به سرمايه رشد (روشي انعطاف‌پذير در تامين مالي) هستند، ولي بانك‌ها و سرمايه‌گذاران بسيار محتاط عمل مي‌كنند.




چرا تامين مالي براي كسب‌و‌كار‌هاي كوچك دشوار است؟
شركت‌هاي كوچك به دنبال دستيابي به سرمايه رشد (روشي انعطاف‌پذير در تامين مالي) هستند، ولي بانك‌ها و سرمايه‌گذاران بسيار محتاط عمل مي‌كنند.
عبارت بالا به نقل از جان پاليا، استاد مالي و محقق ارشد پروژه بازارهاي سرمايه خصوصي پپرداين، آمده است. پروژه مذكور، نظرسنجي‌اي است كه دو مرتبه در سال صورت مي‌گيرد و در آن اطلاعاتي راجع به كسب‌وكارهاي خصوصي و سرمايه‌گذاران و وام‌دهندگان به آنها جمع‌آوري مي‌گردد. گزارش اخير نشان مي‌دهد كه در طول 18 ماه گذشته، تلاش‌هاي متعددي از طرف شركت‌ها براي كسب سرمايه بي‌نتيجه مانده‌اند. پاليا اخيرا با كارن اي كلين مقاله نويس Smart Answers مصاحبه‌اي داشته است كه متن آن را در ادامه مي‌خوانيد.

 



ادامه مطلب ...


ويژگيهاي وام‌هاي ميان‌مدت و بلند‌مدت

 

بررسي نقاط قوت و ضعف وام هاي ميان مدت و بلند مدت از ديدگاه وام گيرنده انتشار اوراق قرضه و يا سهام براي شركتهايي ميسر است كه از تأسيس آنها مدتي گذشته و شركت در نزد عامه از اعتبار قابل قبولي برخوردار است


بررسي نقاط قوت و ضعف وام هاي ميان مدت و بلند مدت

بررسي نقاط قوت و ضعف وام هاي ميان مدت و بلند مدت از ديدگاه وام گيرنده انتشار اوراق قرضه و يا سهام براي شركتهايي ميسر است كه از تأسيس آنها مدتي گذشته و شركت در نزد عامه از اعتبار قابل قبولي برخوردار است.

 



ادامه مطلب ...


صندوق مهر امام رضا(ع): 100 ميليون تومان

تسهيلات كارآفريني پرداخت مي كند

 



صندوق مهر امام رضا(ع) 100 ميليون تومان تسهيلات كارآفريني پرداخت مي كند
خبرگزاري فارس: مديرعامل صندوق مهرامام رضا (ع) با بيان اينكه سقف تسهيلات مشاغل خانگي و خويش فرمايي افزايش يافته است، گفت: تسهيلات كارفرمايي و كارآفريني از 300 ميليون به يك ميليارد ريال افزايش يافته است.
به گزارش باشگاه خبري فارس «توانا»، به نقل از صندوق مهرامام رضا(ع)، سيد محمد كريمي با حضور در كارگروه اشتغال استان زنجان، اظهارداشت: اين صندوق با توجه به منويات مقام معظم رهبري در خصوص نام نهادن سال 89 به سال همت مضاعف و كار مضاعف سقف تسهيلات پرداختي مشاغل خانگي را از 30 ميليون ريال به 50 ميليون ريال، تسهيلات خويش فرمايي را از 100 ميليون ريال به 150 ميليون ريال افزايش داده است.



 



ادامه مطلب ...


پرداخت وام‌هاي كوچك با وثيقه يارانه نقدي

 

رهني‌سازي دارايي‌ها يا همان Securitization، يكي از مهم‌ترين نوآوري‌هاي مالي در چند دهه اخير بوده است. اين فرآيند به موسسه يا فردي كه انتظار دريافت جريان نقدي طولاني‌مدتي را دارد، اجازه مي‌دهد تا مالكيت اين جريان را به موسسه ديگري منتقل كرده و در عوض معادل نقدي آن در وضعيت فعلي را يكجا دريافت كند


مزيت‌ها و چالش‌هاي طرح جديد بانك مركزي:
پرداخت وام‌هاي كوچك با وثيقه يارانه نقدي


اخيرا بانك مركزي طبق بخشنامه‌اي به بانك‌‌ها اجازه دريافت حساب يارانه افراد را به عنوان وثيقه پرداخت وام‌هاي بانكي صادر كرده است



ادامه مطلب ...


//توافق تاريخي صنعتگر و بانكدار:بدهي 50 هزار

ميليارد

توماني صنعتگران تقسيط مي‌شود؟

 



منبع: دنياي اقتصاد تاريخ: 1390-05-11 بدهي 50 هزار ميليارد توماني صنعتگران تقسيط مي‌شود؟ براساس اين بخشنامه، با تاييد هيات مديره بانك‌ها، بدهي معوق واحدهاي توليدي حداكثر تا پنج سال تقسيط و جرايم آنها نيز بخشوده مي‌شود. اين تصميم بانك مركزي با استقبال صنعتگران روبه‌رو شده است. نماينده بخش خصوصي كه پيش از اين، ارزش بدهي‌هاي معوق واحدهاي توليدي را 50 هزار ميليارد تومان اعلام كرده است، مي‌گويد: «مي‌خواهيم طلب خود از دولت را با بدهي بخش خصوصي به بانك‌ها تهاتر كنيم.» با اين توافق، بانك‌ها، بدهي صنعتگران را از سرفصل مطالبات سررسيد گذشته و معوق خارج مي‌كنند و تا اندازه‌اي نسبت‌هاي مالي شان را سروسامان مي‌دهند. براساس بخشنامه بانك مركزي، هيات مديره بانك‌ها مختار به استمهال، تقسيط و بخشودگي

 



ادامه مطلب ...


به گزارش خبرنامه دانشجويان ايران:چگونه از

دانشگاه وام دانشجويي بگيريم؟

 



به گزارش خبرنامه دانشجويان ايران، صندوق رفاه دانشجويان هر ساله تسهيلاتي را بصورت وام (تحصيلي - مسكن - ازدواج - خوابگاه - بيمه - خدمات درماني) و وديعه مسكن به دانشجويان دوره روزانه و وام هاي تحصيلي و ضروري به دانشجويان ممتاز و نمونه و وام ضروري به دانشجويان مبتكر، قهرمان ورزشي و دانشجويان دوره شبانه ارائه مي نمايد.

دانشجوياني كه از وام هاي دانشجويي استفاده مي‌كنند موظف هستند بعد از تمام شدن تحصيلاتشان اين وام ها را به صندوق رفاه دانشجويي برگردانند. خبرنامه دانشجويان ايران در اين گزارش جزئيات كامل را در مورد وامهاي دانشجويي منتشر مي كند.

 



ادامه مطلب ...


ضامن كارمند!!!!

 

 

/قائم مقام بانك مركزي در پاسخ به فارس اعلام كرد:برخورد قاطع با بانك‌هائي كه ضامن كارمند رسمي مطالبه كنند.....اما!!!!!!!!!!؟؟؟

 

 

برخورد قاطع با بانك‌هائي كه ضامن كارمند رسمي مطالبه كنند

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» سيد حميد پورمحمدي در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبني بر اينكه باوجود ابلاغ بخشنامه‌ بانك مركزي به بانك‌ها در مورد عدم الزام وجود دو كارمند رسمي دولت با گواهي كسر از حقوق براي ضمانت، اين بخشنامه در شبكه بانكي اصلا مورد توجه قرار نگرفته اظهار داشت: رئيس كل بانك مركزي توضيحاتي را در اين خصوص داده بود.
وي افزود:‌ بخشنامه بانك مركزي به بانك‌ها ابلاغ شده و اگر بانكي در اين خصوص تخلف كند حتماً‌ بانك با آنها برخورد خواهد كرد.
پورمحمدي درباره شرعي بودن دريافت سپرده وامخواه و موضع بانك مركزي در اين خصوص، تصريح كرد:‌ اصلاً اين موضوع كاملاً ممنوع است؛ درحال حاضر معناي سپرده وامخواه در شبكه بانكي اين است كه بانك‌ها پول‌هاي مردم را متوقف كنند تا بعد به صورت جدولي به آنها تسهيلات پرداخت شود.

 



ادامه مطلب ...


به سمت نوآوري تغيير مسير دهيد


چکيده: «مايكل مادوك» و «رافائل لويي ويتون» معتقدند زبان كسب‌وكار در آينده نه زبان انگليسي يا چيني، بلكه زبان دزدان دريايي خواهد بود.
به سمت نوآوري تغيير مسير دهيد آنها در اين مقاله مي‌گويند: ارزيابي كنيد چگونه مي‌توانيد در كسب وكار خود نوآوري كنيد؟ شما براي رسيدن به اين هدف بايد همانند يك دزد دريايي عمل كنيد. ما در اينجا چگونگي آن را براي شما توضيح خواهيم داد. فردريش نيچه مي‌گويد: «بازرگانان و دزدان دريايي براي يك دوره طولاني اشخاصي مشابه بودند. حتي امروزه اخلاق بازرگاني واقعا چيزي جز پالايش اخلاق دزدان دريايي نيست.» البته امروزه شما لزوما نبايد با نوشته‌هاي اين فيلسوف آلماني كه حدود 100 سال پيش مطرح شده است موافق باشيد تا بتوانيد بپذيريد كه فرصت‌ها و تهديدها در كسب وكار نسبت به گذشته خيلي سريع‌تر اتفاق مي‌افتند و كمتر مي‌توان آنها را پيش‌بيني كرد. در نتيجه مديران شركت‌ها بايد همانند دزدان دريايي(كه دائما مجبوربودند محل كشف گنج خود را بازبيني كنند و محل نگهداري سكه‌هاي طلا را تغيير دهند)، رويكرد خود را نسبت به مشتريان، سهم بازار و پيشي گرفتن از رقبا تغييردهند. ما از واژه «دزدان دريايي» به عنوان استعاره‌اي استفاده مي‌كنيم كه به شما نشان دهيم

 



ادامه مطلب ...


آیا اهدافتان مانع شما هستند؟!

 


همۀ آن چیزهایی كه دربارۀ هدفگذاری گفته می شود آنطورها هم كه می گویند، حقیقت ندارد. در واقع، من معتقدم كه ایدۀ تصمیم گیری بر اساس یك هدف بزرگ بلند مدت می تواند برای موفقیت، زیانبار باشد.

بگذارید بیشتر توضیح دهم.

در اوایل دهۀ 1970، به من یاد دادند كه برای اینكه موفق شوم باید یك هدف بزرگ داشته باشم.... سپس آن را به صورت سالانه تبدیل كنم....

ماهانه....

هفتگی و اهداف روزانه....

و برای به اجرا درآمدنش باید نوشته شده و دارای محدودۀ زمانی باشد....

و سپس آن هدف را همراه داشته باشم تا بتوانم اغلب اوقات آن را ببینم

و به این طریق آن را به حافظۀ نیمه هشیارم بسپارم.

آشنا بنظر می آید، نه ؟

 



ادامه مطلب ...


چطور 20 میلیون تومان را دو برابر کنیم

سودآورترین سرمایه گذاری که با 20 میلیون تومان میشه انجام داد, چطور 20 میلیون تومان را دو برابر کنیم, چطور 20 میلیونمان را دو برابر کنیم, چگونه سرمايه 20 ميليوني خود را 2 برابر کنيم

همه ما به‌دنبال این هستیم که سرمایه اندک خودمان را که برای‌مان هم بسیار با ارزش است، چند برابر کنیم و به سود آن به‌عنوان درآمد جانبی نگاه کنیم. البته هستند افرادی در این میان که بیکار هستند و می‌خواهند با این سرمایه برای خود کار و کاسبی راه بیندازند. اگر که سرمایه شما ۲۰ میلیون باشد می‌توانید برای خودتان کار و کاسبی هر‌چند کوچک راه بیندازید و به آن نه به‌ عنوان شغل دوم که به‌عنوان کار اصلی خود نگاه کنید و در جهت رونق آن برآیید. ما برای شما پیشنهادهایی را ارائه می‌دهیم که هرچند صد در صد تضمین سود‌آوری را نمی‌دهند اما از آزمون و خطای دیگران با سربلندی بیرون آمده‌اند. در حقیقت آنچه در این گزارش می‌‌خواهیم بگوییم، حاصل تجربه کسانی است که با همین سرمایه شروع به کار کرده‌اند. به هر حال یادتان باشد که شما ۱۰۰ میلیون هم پول داشته باشید و بهترین شیوه سرمایه‌گذاری را هم بدانید، اگر دانش کافی آن کار و تجربه در آن زمینه نداشته باشید، فرصت‌ها، محدودیت‌ها و رقبای آن بازار را نشناسید، نه تنها سود نمی‌کنید بلکه سرمایه اولیه خود را هم برباد می‌دهید.
محدودیت‌های بازار را بشناسید

 



ادامه مطلب ...


بیایید ثروت بیافرینیم!

 

کسب ثروت، کارآفرینی و سرمایه گذاری
مهمترین رازهای سرمایه گذاران موفق


1) مهمترین اصل موفقیت در سرمایه گذاری و زندگی، خوشبین بودن است:
افراد خوشبین از میزان موفقیت خود انتظاری فراتر از حد معمول داشته، در نتیجه دیر ناامید می شوند و آمادگی دست زدن به کارهای زیادی را دارند. همچنین به دلیل این خوشبینی غیر واقعی پشتکارشان خیلی بیشتر از افراد معمولی است.

توجه: خوشبینی صفت بسیار خوبی است، ولی به شرطی که آن را کنترل نمایید:




 



ادامه مطلب ...


پرداخت تسهیلات کشاورزان تا سقف 30 میلیون تومان بدون وثیقه

 

تسهیلات تا سقف 20 میلیون تومان برای تولید و 30 میلیون تومان برای طرح‌های توسعه‌ای را بانک کشاورزی برای کشاورزان به‌طور ضمانتی قبول می‌کند و هیچ وثیقه‌ای نیز از کشاورزان دریافت نمی‌شود.

 

مدیرعامل بانک کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب درباره نحوه بازپرداخت تسهیلاتی که به کشاورزان پرداخت شده است و عدم دریافت وثیقه از کشاورزان گفت: تسهیلات تا سقف 20 میلیون تومان برای تولید و 30 میلیون تومان برای طرح‌های توسعه‌ای را بانک کشاورزی برای کشاورزان به‌طور ضمانتی قبول می‌کند و هیچ وثیقه‌ای نیز از کشاورزان دریافت نمی‌شود.

محمد طالبی درباره اجرای طرح ضامن‌های زنجیره‌ای افزود: برخی از کشاورزان به‌صورت گروهی تسهیلات دریافت می‌کنند که ضامن‌های زنجیره‌ای در این شرایط استفاده می‌شود تا نیاز این بخش برای دریافت تسهیلات برطرف شود.



ادامه مطلب ...


پرداخت وام‌هاي كوچك با وثيقه يارانه نقدي

 

 

اين يكي از مهم‌ترين نوآوري‌هاي مالي در چند دهه اخير بوده است رهني‌سازي دارايي‌ها يا همان Securitization فرآيند به موسسه يا فردي كه انتظار دريافت جريان نقدي طولاني‌مدتي را دارد، اجازه مي‌دهد تا مالكيت اين جريان را به موسسه ديگري منتقل كرده و در عوض معادل نقدي آن در وضعيت فعلي را يكجا دريافت كند

مزيت‌ها و چالش‌هاي طرح جديد بانك مركزي:

اخيرا بانك مركزي طبق بخشنامه‌اي به بانك‌‌ها اجازه دريافت حساب يارانه افراد را به عنوان وثيقه پرداخت وام‌هاي بانكي صادر كرده است. اين بخشنامه را مي‌توان شكل ساده‌اي از «رهني‌سازي» جريان‌هاي نقدي آتي تلقي كرد؛ بنابراين منافع و ريسك‌هايي كه در رهني‌سازي وجود دارد هم در اين مورد قابل ردگيري است.

 



ادامه مطلب ...


چرا تامين مالي براي كسب‌و‌كار‌هاي كوچك دشوار است؟

 

شركت‌هاي كوچك به دنبال دستيابي به سرمايه رشد (روشي انعطاف‌پذير در تامين مالي) هستند، ولي بانك‌ها و سرمايه‌گذاران بسيار محتاط عمل مي‌كنند.

پروژه مذكور، نظرسنجي‌اي است كه دو مرتبه در سال صورت مي‌گيرد و در آن اطلاعاتي راجع به كسب‌وكارهاي خصوصي و سرمايه‌گذاران و وام‌دهندگان به آنها جمع‌آوري مي‌گردد. گزارش اخير نشان مي‌دهد كه در طول 18 ماه گذشته، تلاش‌هاي متعددي از طرف شركت‌ها براي كسب سرمايه بي‌نتيجه مانده‌اند. پاليا اخيرا با كارن اي كلين مقاله نويس Smart Answers مصاحبه‌اي داشته است كه متن آن را در ادامه مي‌خوانيد.
***
چه گروه‌هايي در تحقيقات شما مورد مطالعه قرار گرفته‌اند؟



ادامه مطلب ...


انتخاب منابع تأمين مالي براي كسب و كار

 

 


اين مقاله به‌ بررسي موضوعات كاربردي پيش‌روي كسب و‌كار در انتخاب منابع تأمين مالي پرداخته شده است. لذا در اين حين به بررسي جوانب تئوريك آن[۱] پرداخته نمي‌شود و تنها به ارائه توضيحي از منابع مختلف تأمين مالي پرداخته مي‌شود.
يك كسب وكار در انتخاب منبع مناسب تأمين مالي براي پروژه جديد با سه موضوع اساسي روبرو مي‌باشد:
۱) آيا مي‌توان براي تأمين‌مالي از منابع داخلي استفاده نمود يا اينكه بايد در تأمين مالي جديد از منابع بيروني استفاده نمود؟
۲) در صورتيكه نياز ما با تأمين مالي از منابع بيروني تأمين مي‌شود، آيا از محل بدهي يا حقوق صاحبان مي‌باشد؟
۳) در صورتيكه قرار است از بدهي يا حقوق صاحبان سهام استفاده نمود، از كجا بايد تأمين شود و با چه شكلي؟
● آيا مي‌توان براي تأمين‌مالي از منابع‌داخلي استفاده نمود؟در پاسخ به سوال فوق بايد موضوعات متعددي را در نظر گرفت:



ادامه مطلب ...


ويژگيهاي وام‌هاي ميان‌مدت و بلند‌مدت

 


بررسي نقاط قوت و ضعف وام هاي ميان مدت و بلند مدت از ديدگاه وام گيرنده انتشار اوراق قرضه و يا سهام براي شركتهايي ميسر است كه از تأسيس آنها مدتي گذشته و شركت در نزد عامه از اعتبار قابل قبولي برخوردار است


بررسي نقاط قوت و ضعف وام هاي ميان مدت و بلند مدت

بررسي نقاط قوت و ضعف وام هاي ميان مدت و بلند مدت از ديدگاه وام گيرنده انتشار اوراق قرضه و يا سهام براي شركتهايي ميسر است كه از تأسيس آنها مدتي گذشته و شركت در نزد عامه از اعتبار قابل قبولي برخوردار است

 



ادامه مطلب ...


صندوق مهر امام رضا(ع): 100 ميليون تومان تسهيلات

كارآفريني پرداخت مي كند

 



خبرگزاري فارس: مديرعامل صندوق مهرامام رضا (ع) با بيان اينكه سقف تسهيلات مشاغل خانگي و خويش فرمايي افزايش يافته است، گفت: تسهيلات كارفرمايي و كارآفريني از 300 ميليون به يك ميليارد ريال افزايش يافته است.
به گزارش باشگاه خبري فارس «توانا»، به نقل از صندوق مهرامام رضا(ع)، سيد محمد كريمي با حضور در كارگروه اشتغال استان زنجان، اظهارداشت: اين صندوق با توجه به منويات مقام معظم رهبري در خصوص نام نهادن سال 89 به سال همت مضاعف و كار مضاعف سقف تسهيلات پرداختي مشاغل خانگي را از 30 ميليون ريال به 50 ميليون ريال، تسهيلات خويش فرمايي را از 100 ميليون ريال به 150 ميليون ريال افزايش داده است.

 



ادامه مطلب ...


چگونه از دانشگاه وام دانشجويي بگيريم؟

 

به گزارش خبرنامه دانشجويان ايران، صندوق رفاه دانشجويان هر ساله تسهيلاتي را بصورت وام (تحصيلي - مسكن - ازدواج - خوابگاه - بيمه - خدمات درماني) و وديعه مسكن به دانشجويان دوره روزانه و وام هاي تحصيلي و ضروري به دانشجويان ممتاز و نمونه و وام ضروري به دانشجويان مبتكر، قهرمان ورزشي و دانشجويان دوره شبانه ارائه مي نمايد.

دانشجوياني كه از وام هاي دانشجويي استفاده مي‌كنند موظف هستند بعد از تمام شدن تحصيلاتشان اين وام ها را به صندوق رفاه دانشجويي برگردانند. خبرنامه دانشجويان ايران در اين گزارش جزئيات كامل را در مورد وامهاي دانشجويي منتشر مي كند.

آيين نامه كلي وامهاي دانشجويي


 



ادامه مطلب ...


با سلام خدمت تمام دوستان عزیزی که از

این وبلاگ دیدن میکنند!!!!!!!

از این پس در این وبلاگ شما دوستان عزیز میتونید شاهد برخی اخبار باشید که به نوعی به مطالب این وبلاگ مربوط میشه

مثلا اخبار در زمینه کارافرینی...موفقیت...کسب و کار...ایده...خلاقیت...تسهیلات...اشتغال...کاریابی...برخی قوانین دولتی که به مطالب وبلاگ مربوط هستش و....................

همواره امیدوارم که مطالب این وبلاگ مورد توجه شما قرار بگیره و با نظرات خودتون به هر چه بهتر شدن این وبلاگ کمک کنید

با تشکر از شما خواننده محترم....منتظر نظرات شما دوستان عزیزم هستم



           

هشت راه براي ارزيابي ايده‌هاي کاري شما

 

آيا يك ايده كاري داريد؟ چگونه متوجه مي شويد كه آن امكان‌پذير است؟ از كجا شروع مي‌كنيد؟ اين همان معماي قديمي‌راه اندازي يك كسب و كار جديد مي‌باشد. در زير چند راه براي آزمايش ايده شما وجود دارد.
هشت راه براي ارزيابي ايده‌هاي کاري شما

1. نظر خانواده و دوستان خود را جويا شويد.
اين مرحله در واقع نقطه آغاز تحقيق شما مي‌باشد و نه چيزي بيشتر از آن.

 

 

 



ادامه مطلب ...


ايده‌هاي جديد را به صورت كنترل شده‌ اجرا كنيد

 

چيزي احتياج به تغيير دارد! چيزي اشتباه است و نياز به اصلاح دارد و شما به سختي كار مي‌كنيد تا تصويري از آينده آن بسازيد.
نكات مديريتي- چرخه دمينگ ايده‌هاي جديد را به صورت كنترل شده‌ اجرا كنيد ولي آيا كاملا به كاري كه مي‌خواهيد انجام دهيد مطمئن هستيد؟ و آيا 100 درصد مطمئن هستيد كه راهكار شما به درستي كار مي‌كند؟ هنگامي ‌كه آثار تصميمات غلط سنگين است، بهتر است ايده خود را اول به صورت آزمايشي(pilot) اجرا كنيد.



ادامه مطلب ...


ايده خود را چگونه پيش ببريد؟

 

زمانی که روي ظاهر قضيه متمركز مي‌شوید آنوقت براي پيشبرد ايده‌هاي خود چگونه عمل مي‌كنيد؟
ايده خود را چگونه پيش ببريد؟ اگر شما مديري باشيد كه توانايي آن را داريد هنگام انجام كاري تصوير كلي آن را ببينيد، اما اجبارا براي رييسي كار مي‌كنيد كه فقط هنگام برگزاري كارگروه آموزشي اخير با عنوان مديريت سازمان از ميان آنكه براي آموزش و تقويت مديران سازمان‌ها برگزار شد سوال بالا مهم‌ترين سوالي بود كه مطرح مي‌شد. كاملا مشخص بود كه فرد سوال‌كننده تجربه كاري با يك رييس ظاهربين را داشته كه از
..............



ادامه مطلب ...


           

رازهاي پولدار شدن آسان!

 


از آنجا كه اين روز ها برخي انسان هاي سياه نما از اوضاع اقتصادي به شدت مي نالند و مسير هاي كسب درآمد را مسدود مي خوانند.
رازهاي پولدار شدن آسان! ميرزاقلمدون سرويس فخيمه طنز اقتصادي- از آنجا كه اين روز ها برخي انسان هاي سياه نما از اوضاع اقتصادي به شدت مي نالند و مسير هاي كسب درآمد را مسدود مي خوانند. ميرزاقلمدون باز هم دست گرهگشا از آستين قبا بيرون كشيد و راههاي پولدار شدن آسان را به خوانندگان محترم سرويس فخيمه طنز اقتصادي عرضه كرد تا همگان بدانند در همين اوضاع اقتصادي مي توان از راه قانوني و آبرومندانه هم پولدار شد: 1. درس نخوانيد.........

 



ادامه مطلب ...


           

شبكه‌سازي اجتماعي براي كسب‌و‌كارهاي كوچك

 

مطرح‌كردن كسب‌وكار كوچك‌تان به صورت آنلاين در اينترنت به رشد شركت‌تان ياري مي‌رساند. امروزه اينترنت مي‌تواند مشتريان‌تان را افزايش دهد و بخشي از آنها را به وب‌سايت شركت منتقل مي‌كند.

با گذشت زمان، شبكه‌سازي اجتماعي به رشد چشمگيري دست يافته است. وب‌سايت‌هاي مختلف موفق شده‌اند كه ميليون‌ها مخاطب را در سرتاسر جهان به خود جذب كنند. تعداد كاربران اينترنت از سال 2000 به بعد به رشدي 481 درصدي دست يافته است و به عددي قريب به 2 ميليارد و 100 ميليون نفر نزديك شده است.



ادامه مطلب ...


از روياي كارآفريني تا واقعيت مشكلات آن


برخي كه روزهايشان را با كسالت در اداره‌ها مي‌گذرانند، كارآفريني را درمان درد خود و ساير كارمندان ناراضي مي‌دانند، اما زماني كه كسب و كار خودشان را راه مي‌اندازند، متوجه مي‌شوند كه حقيقت چيز ديگري است


براي مثال «مايك كليري» كه مدير بازاريابي و فروش بود، به دليل اينكه از سياست‌هاي شركت خسته شده بود، شغل خود را رها كرد. آقاي كليري، 8 سال پيش، پس از خريد يك امتياز نمايندگي و يك بيزنس فعال، با تامين كنندگان و فروشندگان بدقلقي روبه‌رو شد كه دائم مجبور به بحث و جدل با آنها بود.



ادامه مطلب ...


چگونه مي‌توان باهوش شد

 

 

شايد بار‌ها پيش آمده كه به هوش بالاي همكلاسي، يكي از بچه‌هاي فاميل، نفرات برتر كنكور و... غبطه خورده باشيد و چون از نعمت چنين هوشي برخوردار نشده‌ايد، دلتان گرفته باشد.
چگونه مي‌توان باهوش شد
اما از آنجا كه علم هميشه عقب‌تر از حقايق بي‌شمار هستي حركت مي‌كند تنها 25 سال است كه پرده از راز هوشي برداشته است كه ثابت مي‌كند خداوند هوش ديگري نيز به شما هديه داده تا به دور از هرگونه عامل وراثتي بتوانيد بنا بر تلاش خود باهوش شويد و غبطه هوش حاصل از ارث را نخوريد.


 



ادامه مطلب ...


           

شاخصه های یک ایده مناسب

 

کمتر کسی را می توان یافت که کم یا زیاد به فیلمهای سینمایی و مجموعه های تلويزیونی علاقه مند نباشد و بسیاری اوقات فکر یا ایده ای در سر نداشته باشد که آرزو کند کاش بر اساس آن فیلمی ساخته می شد.

ممکن است با دیدن صحنه ای از یک تصادف، گفتگویي پرحرارت، غروب آفتاب، دزدی در حال فرار یا حرکت ماشینی و یا گاهی با داشتن حسی عجیب به يك امر، فکری در ذهن شما شکل گیرد. این فکر که اگر می شد این صحنه یا تجربه را به داستان يا فیلم تبدیل کرد، عجب فیلم جذابی می شد. هرگز فراموش نکنید این می تواند شروعی برای نوشتن یک ایده باشد.

نویسنده از کجا شروع می کند؟



ادامه مطلب ...


           

 تستی برای تعیین خلاقیت فرد

هیچ راهی برای تقویت مستقیم خلاقیت وجود ندارد! تنها می‌توان از طریق فرایند‌های مربوط به نحوه تصمیم‌گیری و عبور از مراحل حل یک مسئله، میزان خلاقیت یک‌نفر را مشخص کرد. در این تست هم مشخص می‌شود که شما چگونه این مراحل گوناگون را در ذهنتان مدیریت می‌کنید؛ یعنی سوال‌های مختلفی در زمینه مرحله درک صورت مسئله،‌ مرحله ارائه پیشنهادها، مرحله تصمیم‌گیری، مرحله اجرا و… وجود دارد که توانایی شما را در این زمینه محک می‌زند.

 این تست همان آزمون سنجش تورنس، یکی از معتبرترین آزمونهای روانشناسی در زمینه سنجش خلاقیت است. البته این آزمون، خطاهایی هم دارد ولی در حال حاضر یکی از مشهورترین تست‌هایی است که می‌توانید با آن به شناخت دقیق‌تری از خود برسید. خلاقیت های خودتان را بسنجید و شاید هم بتوانبد بفهمید می توانید فردی مانند استیو جابز باشید یا خیر؟

 پرسشنامه‌ای را که در پیش رو دارید حاوی ۶۰ سؤال است که هر سؤال مشتمل بر سه گزینه یا پاسخ می‌باشد. شما باید هر سؤال را به دقت بخوانید و گزینه مورد نظر خود را مشخص و نزد خودتان یادداشت کنید. مطمئن باشید هرقدر با خود صادق‌تر باشید، نتیجه تست‌تان دقیق‌تر خواهد بود …



ادامه مطلب ...


مقابله با تنبلی

آیاتا حالا اتفاق افتاده ، چند تا ایده و فکر بکر داشته‌اید که به خاطر بی‌حوصلگی‌تان به دست فراموشی سپرده شده‌اند و  فرصت نکرده‌اند به عمل تبدیل شوند؟

در دنیای اسرارآمیزی که هر روز همه چیز در حال حرکت و تغییر و تحول است، به نظر می‌رسد ما آدم‌ها شاگرد اول‌های کلاس تنبلی باشیم. هر چقدر هم که بگویید کارتان سخت است و بهتر از نسل‌های قبل کار می‌کنید اما واقعیت این است  که تنبلی و میل به سکون در این دوره بیشتر از دوره‌های قبل گریبان آدم‌ها را گرفته است.



ادامه مطلب ...


           

نشانه‌های یک فرد خلاق

 

 

 

امروزه بازار خلاقیت خیلی گرم است و افراد زیادی پیدا می‌شوند که ادعای خلاقیت دارند ولی آیا همه آنها طبق ادعایی که می‌کنند خلاق هستند؟

از کجا بفهمیم چه کسی خلاق است؟ نشانه‌های یک فرد خلاق چیست؟ اگر بخواهیم خلاق باشیم چگونه باید باشیم؟

از دیدگاهی، نخستین گام‌ها برای شناخت نحوه بازیابی خلاقیت، شناسایی خصوصیات افراد خلاق و درک چگونگی زندگی آنها می‌تواند باشد. بدین صورت که با دریافت این شناخت،



ادامه مطلب ...


           

 

چگونه خلاقيت خفته را بيدار سازيم؟


نگاهي به ضرورت نوآوري و شكوفايي در علوم



با علم و اعتقاد به آنچه در پي مي آيد، با عمل به آنها و با مداومت در انجام، هر انساني حتي با نازل ترين درجه خلاقيت، قادر است جرقه مقدس را شعله ور ساخته وخلاقيت خفته را پيدا سازد.

 



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 16 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید...امیدوارم که مطالب واسه شما مفید واقع شن
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کارافرینی و موفقیت و آدرس karafariini.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 65
بازدید هفته : 242
بازدید ماه : 233
بازدید کل : 23033
تعداد مطالب : 311
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


سخنان بزرگان



Add me to yahoo




فیلتر شکن








http://www.IraniTopSite.com , ايرانی تاپ سايت
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس




 
 
 
PageRank